A Beszélj Gátlások Nélkül® Online Nyelviskola régi blogja

Beszélj Gátlások Nélkül®

Beszélj Gátlások Nélkül®

Interjú Fürész-Mayernik Melindával, aki a korai angol oktatás magyarországi meghonosítására tette fel az életét

2015. július 29. - tóth edina

Mesélj egy kicsit magadról! Mivel foglalkozol?

Fürész-Mayernik Melinda vagyok, baba- és gyermekangol oktató, tanácsadó, matematika-angol szakos tanító, anya és feleség. A diplomám megszerzése után azonnal tanítani kezdtem abban az általános iskolában, ahol én is tanultam annak idején. Ekkor tapasztaltam meg, hogy mennyire sok tanuló küzd a nyelvtanulással és félnek megszólalni angolul, gátlásosak. Szerencsém volt, mert az igazgatónő teljesen szabad kezet adott nekem a módszerek használatában, így igyekeztem sok játékot bevinni az angol óráimra, hogy a gyerekek megszeressék a nyelvet és élvezetes formában tanulhassák azt. Már akkor eldöntöttem, hogy ha gyermekem lesz, akkor vele minél előbb megismertetem majd az angol nyelvet, hogy ne kelljen az iskolában szavakat magolva nyelvet tanulnia és ne legyenek gátlásai, ha meg kell szólalni idegen nyelven.furesz-mayernik_melinda.jpg

Hány gyermeked van, mi a nevük és milyen idősek?

Egy kislányom van, Mírának hívják és 2013-ban született, jelenleg 1,5 éves.

Mivel foglalkozol pontosan?

Gyermekek angol nyelvi nevelésével foglalkozom, illetve a szülőket támogatom a játékos otthoni nyelvátadásban.  Angol nyelvű játszócsoportokat vezetek a lakóhelyemen és környékén babáknak és szüleiknek, óvodásoknak és iskolásoknak.  Azoknak a szülőknek, akik nem tudnak részt venni a foglalkozásokon, az otthoni játékos angolozáshoz nyújtok segítséget, ötleteket, tanácsokat a blogomon keresztül. Küldetésemnek tekintem, hogy a gyermekek megszeressék az angol nyelvet, s később szívesen és gátlások nélkül beszéljenek majd.  Szeretném, ha minden gyermeknek lenne lehetősége megtapasztalni, hogy nyelvet tanulni játszva, szórakozva is lehet.  És szeretném, ha a jövőben több olyan ember élne az országban, akik valóban tudnak nyelve(ke)t beszélni. A szülőknek ehhez igyekszem segítséget adni, heti tervekkel, letölthető segédanyagokkal, szólistával, és egy videobloggal, amik abban segítenek, hogy ők hogyan tudják otthon játékosan átadni gyermeküknek az angol nyelv szeretetét. Létrehoztam a szülőknek egy zárt csoportot is, ahol megoszthatják egymással a tapasztalataikat, élményeiket és hasonló gondolkodású szülőkkel beszélgethetnek, kérdezhetnek. Nem tanításról van szó, hanem a szülő egy pozitív hozzáállást mutat meg a gyermek azáltal, hogy nem csak magyarul beszél, énekel hozzá. Szülőként nagy felelősség, hogy milyen példát mutatunk gyermekeinknek, s szeretném, ha az angol nyelvvel való barátságot is átadnák nekik, hogy később ne szenvedés legyen a nyelvtanulás. Felnőttként sokan kínlódásként emlékeznek vissza a nyelvtanulós éveikre, a magyarok többsége sajnos még mindig nem nagyon tud/mer idegen nyelveken megszólalni, s szeretném, ha a jövő generációja használható nyelvtudással lépne ki az életbe.

Hogyan tudod összeegyeztetni a vállalkozásod a gyerekneveléssel?

Maximális támogatás van a hátam mögött, a férjem és a nagyszülők, nagynénik, nagybácsik is mindenben segítenek, így igazán hálás vagyok nekik ezért. A kislányom is beleszületett ebbe a pörgős életformába, ő is jön velem a foglalkozásokra, vagy a nagyszülőkkel van, amíg én a nagyobb gyerekekkel angolozom. A vállalkozással kapcsolatos dolgokat mindig akkor intézem, amikor Mírának alvásideje van, így tőle nem veszek el időt. A teendőkről listát készítek, fontossági sorrendet állítok fel, és az első mindig a család, az összes többi, csak ezután következik.

 

Mi a legszebb dolog a számodra a gyereknevelésben?

Az egészet imádom, minden egyes pillanatot. Ha ki kellene emelnem valamit, akkor az lenne, hogy láthatom minden egyes nap, ahogyan fejlődik, nyílik az értelme, egyre több dolgot megért, válaszol és rengeteg szeretetet sugároz felénk.

Milyen nyelveket tanultál és milyen nyelveket beszélsz? Hogyan emlékszel vissza ezekre a nyelvtanulási élményekre?

Angolul, németül és lováriul tanultam. Angolul természetesen felsőfokon beszélek, németet általános iskolában és gimnáziumban tanultam, eléggé megkopott már, mivel nem használom, de igyekszem magam fejleszteni. Autodidakta módon tanultam még lovári nyelvet a magam szórakoztatására a főiskolán. Alapvetően jó élményeim vannak a nyelvtanulással kapcsolatban, szerencsére azok közé tartozom, akik könnyen tanulnak nyelveket. Gimnáziumban volt egy nagyon kedves angol tanárnőm, neki annyira sikerült megszerettetnie a nyelvet velem, hogy így indultam végül az angol tanári pálya felé. Azóta kollégák lettünk az iskolában, ahol tanítok és a mai napig nagyon sok dolgot tanulok tőle.

Tudsz-e bármilyen kedvezményt/ajándékot felajánlani azoknak a vásárlóknak/megrendelőknek, akik a Beszélj Gátlások Nélkül Online Nyelviskola oldaláról mennek át Hozzád rendelni?

Ha valaki az Beszélj Gátlások Nélkül Online Nyelviskola által szeretne Angol Kalauz csomagot, online magazint, terméket vagy szolgáltatást igénybe venni, 10 % kedvezményt kap a termék/szolgáltatás árából.

 

 

Honlap: www.angolkalauz.hu

Facebook oldal: www.facebook.com/angolkalauz

Facebook csoport:  https://www.facebook.com/groups/703303609724921/

E-mail: info@angolkalauz.hu

Telefonszám: 0630/402-8092

A bejegyzés trackback címe:

https://idegennyelvicoaching.blog.hu/api/trackback/id/tr497664186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása