A Beszélj Gátlások Nélkül® Online Nyelviskola régi blogja

Beszélj Gátlások Nélkül®

Beszélj Gátlások Nélkül®

Rólam - Hitvallás és bemutatkozás

2015. február 12. - tóth edina

Azt szeretném, hogy mindenki érezhesse, a nyelvtudás által szabaddá válik, új világokat fedezhet fel. Az idegen nyelven folyó állásinterjú, vagy épp a nyelvvizsga csupán egy újabb izgalmas kihívás legyen az életben, ne pedig túlélési gyakorlat.

Tóth Edina vagyok. Coach, német nyelvtanár. Felnőttekkel és gyerekekkel egyaránt foglalkozom, tanítottam 15 éven keresztül általános iskolában, esti gimnáziumban, magánórák keretében. A coaching területén főként egyéni ügyfelekkel dolgozom, változatos módszerekkel. Munkám során szembesültem azzal, hogy több éve nyelvet tanuló, sok iskolát és magántanárt megjárt felnőttek félnek megszólalni idegen nyelven, illetve az úgynevezett bicikli-effektusba kerülve mindig újrakezdték a tanulást. Elkezdtem kutatni a miérteket és a megoldást.

Így jutottam el két év alatt a coaching szemléletű nyelvoktatás módszertanának kidolgozásához. Ez az oktatási forma az önmotivációra, egyéni nyelvi célokra és erősségekre épít, a nyelvi önbizalmat támogatja, a korábban megszerzett elméleti tudást strukturálja. Így az ügyfél személyes igényei szerint hatékonyan és - a részéről a tanulásba fektetett energiától függően - gyorsan elérhetővé válik a kitűzött cél.

Emellett célzottan kerestem azokat a coaching eszközöket, amelyekkel az idegen nyelven való megszólaláskor fellépő enyhe gátlások és félelmek kezelhetővé válnak. Így dolgoztam ki az idegennyelvi-coaching folyamatát, amely egyesíti a nyelvtanári, coaching és pszichológiai tudásomat.

Különbség van az idegennyelvi-coaching és a coaching szemléletű nyelvoktatás között. Míg az első eszközzel a már kialakult problémát lehet hatékonyan kezelni, addig a coaching szemléletű nyelvoktatással meg lehet előzni annak kialakulását.

Frissítés itt: https://www.beszeljgatlasoknelkul.hu/tudj-meg-rolam-tobbet/

A bejegyzés trackback címe:

https://idegennyelvicoaching.blog.hu/api/trackback/id/tr597108879
süti beállítások módosítása