A Beszélj Gátlások Nélkül® Online Nyelviskola régi blogja

Beszélj Gátlások Nélkül®

Beszélj Gátlások Nélkül®

Gyerekeknél működik?

2014. december 22. - tóth edina

Lassan két éve, hogy főként felnőttekkel foglalkozom a coaching és német nyelvoktatás területén is.

Ősszel becsengetett az utcánkból egy helyes fiatal hölgy, azzal a kéréssel, hogy a 10 éves kisfiának tudnék -e segíteni a németben. Nagy baj van- mondta. Az iskolai tanár szerint a gyerek meg fog bukni németből, annyira buta és annyira nem érti az anyagot.
Láttam az anyuka arcán a kétségbeesést. Megértettem őt, átéreztem, hogy mekkora kihívást jelent ez a helyzet a számára, így elvállaltam őket.

Azóta eltelt három hónap. A kisfiú hozza az ötösöket. Egyszerű mondatokat mond, érti amit olvas, kérdésekre válaszol. Nem kellett neki hozzá más, mint az, hogy elhiggye magáról, ő is képes megtanulni németül. Oda kellett egy picit figyelni rá, és biztatni őt. Türelem kellett. Szisztematikus munka volt, terveztem, és tudtam, honnan hová szeretnék eljutni. Azonban mindehhez nem én, hanem ő kellett. Az ő szorgalma és kitartása.

Kiderült, kicsit visszahúzódó és nagyon kreatív, okos kisfiú.

Amikor ma hozta büszkén a csillagos ötös dolgozatát, úgy éreztem, ez az egyik legszebb karácsonyi ajándék, amit valaha kaphatok egy kisdiáktól.
(csak zárójelben: szívesen beszélnék az iskolai tanárával...)dani.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://idegennyelvicoaching.blog.hu/api/trackback/id/tr237100803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása